blogFotografia produktowa – dlaczego profesjonalne zdjęcia produktowe są tak ważne?

Zarówno sprzedaż detaliczna, jak i hurtowa, przeniosły się do Sieci. Już sama nazwa marki Allegro jest wpisywana w wyszukiwarkę Google przez polskich internautów niemal 25 milionów razy (sic!). A przecież wiele osób korzysta bezpośrednio z paska adresu, wpisując dokładny, powszechnie znany adres url. Sklep internetowy może być samodzielnym przedsiębiorstwem lub dopełnieniem sklepu stacjonarnego. Największą zaletą e-commerce jest możliwość promowania produktów na równi z dużymi markami. Skuteczne konkurowanie z potentatami w branży daje sprzedawcom możliwość uzyskiwania znakomitych wyników sprzedaży. Internauci dokonują bowiem zakupów na podstawie wielu czynników. Są to m.in.: cena, jakość produktu, komfort dokonywania zakupów (szybkie płatności, przesyłka pobraniowa, możliwość bezproblemowego zwrotu lub wymiany), czas dostawy, opinie dotychczasowych klientów itd.

Oznacza to, że w przypadku bardzo wielu kategorii produktów niezbędne będzie pokazanie rozważającym zakup użytkownikom oferty zawierającej fotografie. Zdjęcia produktów pozwalają nie tylko ukazać sam asortyment sklepu internetowego, ale również to jak wygląda on podczas użytkowania (na modelu lub w aranżacji).

Zdjęcia do sklepu internetowego

Odpowiednio wykonane fotografie produktów to klucz do sukcesu sklepu internetowego. Ponad połowa Polaków to wzrokowcy – dobrej jakości zdjęcie będzie więc miało większe znaczenie, niż barwny tekst opisujący produkt. Zdjęcie nie może zniekształcać produktu lub znacznie różnić się od samego artykułu, co mogłoby być powodem rozczarowania klienta. Fotografia produktu powinna podkreślać jego zalety. Dobre jakościowo zdjęcie - wykonane profesjonalnie, prawidłowo oświetlone, retuszowane z wykorzystaniem technik obróbki cyfrowej – jest najlepszą reklamą produktu i zachęca do jego zakupu. Zdjęcia przedmiotów jakie oferuje sklep internetowy powinny być również przygotowane w jednolitej formie, przedstawiając np. takie same kadry różnych wersji produktu.

zmiana koloru zdjęcia

Zdjęcia reklamowe

Bez względu na to, czy przedstawiasz swoje produkty na stronie, w katalogu, na ulotkach czy reklamie internetowej, profesjonalne zdjęcia reklamowe są niezbędne do prezentowania oferty potencjalnym klientom. Zdjęcia przykuwają wzrok o wiele bardziej niż teksty. Pozwalają zwrócić uwagę klienta na elementy, które wyróżniają produkt spośród oferty konkurencji. Szczególnie atrakcyjną formą przedstawiania asortymentu sklepu internetowego są tzw. packshot’y. Co to jest packshot? Tym terminem określa się fotografię produktową, w której na głównym planie występuje produkt (element garderoby, sprzęt RTV, mebel itd.). Tym co odróżnia packshot’y od zwykłej fotografii lub aranżacji, jest białe tło i brak jakichkolwiek dodatkowych elementów na zdjęciu. W przypadku fotografii ubrań, bardzo często korzysta się z packshotów typu „duch”, które pozwalają ukazać ubiór w sposób, w jaki będzie się on układać podczas noszenia, jednak bez widocznego manekina czy wieszaka. Packshot’y mogą być również tworzone w postaci ruchomych obrazów, które umożliwiają ukazanie produktu w 3D. Szczególnie istotna, w przypadku zdjęć produktowych, jest obróbka graficzna – zdjęcia powinny być estetyczne, dobrze doświetlone i bezcieniowe, a jednocześnie dostosowane do kanału ich wykorzystania (strony internetowe, e-commerce, wydruki, kampania produktowa w Google itp.). Korzystanie z profesjonalnych grafik i zdjęć jest najważniejszym elementem budowania wizerunku marki w branży internetowej.